Најчесто поставувани прашања

Најчесто поставувани прашања

Кој е актуелниот европски стандард за iso-fix за деца за автомобилски седишта?

i-Size Регулација - што е тоа?

Зошто нов стандард?

Зошто се менува сегашниот стандард ECE R44/04?
Зошто i-Size ја намалува можноста за избор на погрешно седиште за автомобил?
Кога стапува на сила новиот стандард i-Size?
До кога седиштата за автомобили кои го исполнуваат стандардот ECE R44/04 сè уште ќе бидат достапни на пазарот?
Колку долго можам да го користам моето сегашно седиште за автомобил?
Дали сите ISOFIX автомобилски седишта произведени од средината на 2013 година наваму ќе треба да се произведуваат според стандардот i-Size?
Кои се очекувањата за раст на бројот на автомобилски седишта i-Size?
Дали класификацијата (групните системи) на седиштата за автомобили i-Size ќе биде паралелна со сегашната класификација?
Дали i-Size автомобилските седишта ќе можат да се користат во сите автомобили?
Како политиката i-Size ќе влијае на дизајнот на автомобилот?
Може ли дете постаро од 15 месеци да се вози на автомобилско седиште свртено на задната страна?
Имаме автомобилско седиште кое е во согласност со стандардот i-Size. Може ли да свртам 15-месечно дете напред, без разлика на неговата висина?
Што е со користење на ISOFIX автомобилско седиште со појас за возрасни (не е поставен) за деца над 105 cm/група 2 и погоре? Дали и за нив важи стандардот i-Size?
Што е со автомобилските седишта на кои се вклопуваат само појасите?
Дали се опасни детските седишта без стандардот i-Size?

i-Size Регулација - што е тоа?

Новиот европски стандард со ECRS 129, познат како i-Size, е развиен од комисија од експерти под покровителство на Економската комисија на Обединетите нации за Европа, со цел да се подобри безбедноста на децата во сообраќајот во Европа.

Стандардот i-Size стапи на сила на 9 јули 2013 година. Во моментов, два стандарди - ECE R44/04 и ECRS 129 - се користат безбедно паралелно.

Зошто нов стандард?
• Сообраќајните несреќи се причина број еден за смрт кај децата.*

• Употребата и монтажата на безбедносните седишта за автомобил не е оптимална:
• 52% од сите безбедносни седишта за автомобил што се врзани со сигурносен појас се поставени неправилно, од кои 27% имаат огромни грешки.**
• Премногу родители прерано ги ставаат своите деца на автомобилско седиште свртено напред (од група 0 или 0+ седишта до автомобилско седиште од група 1).
• Стандардот ECE R44 не вклучува критериуми за тестирање на безбедносните седишта за автомобили кои учествувале во сообраќајна несреќа со страничен удар.

* Извор: СЗО (2007), ЕЕВЦ Работна група 18 Извештај за безбедноста на децата (февруари 2006 година)


* Извор: www.protectchildgb.org.uk

Со воведувањето на стандардот i-Size, корисниците имаат друг избор кога купуваат ново заштитно седиште за новороденче или дете кое е во согласност со најновите стандарди.

Стандардот i-Size се состои од три стандарди:

• ECE R129 во врска со системи за врзување деца (CRS),

• ECE R16, кој го дефинира системот за безбедносни појаси во возилата и просторните барања за ISOFIX и

• ECE R14, кој ги дефинира барањата за издржливост на точките за прицврстување и монтирање на автомобилот.

Основни принципи на i-SIZE
Во моментов важат две безбедносни прописи за безбедно превоз на деца во возила: ECE R44 и новиот ECE R129.

ECE R129 ќе се имплементира во три фази: Главниот дел од Фаза 1, познат како i-Size, е во сила од 2013 година. Фазите 2 и 3 моментално се сè уште во развој.

Целта на новата регулатива е дополнително да се подобри безбедноста на децата во возилото, да се поедностави компатибилноста на детските седишта за автомобил со автомобилите и да се олесни изборот, инсталирањето и користењето на детските седишта за автомобил на долг рок.


I-Size се заснова на 5 важни точки дефинирани во новата безбедносна регулатива.

• Законска обврска: бебињата мора да се возат на детско седиште свртено наназад додека не наполнат 15 месеци

Во случај на фронтален судир, бебе на седиште свртено во спротивна насока на движење се турка во детско седиште. Како резултат на тоа, главата и вратот на бебето се значително подобро заштитени. Во првите месеци главата на детето мора да биде особено добро заштитена, бидејќи е несразмерно голема во споредба со целото тело, а неопходно е да се потпираат сè уште слабите мускули на вратот на детето.

• Класификација на детски седишта според висината на детето

Досега тежината на детето беше одлучувачки фактор при изборот на детско седиште. Со воведувањето на регулативата i-Size, сите детски седишта се класифицираат според висината на детето - слично на изборот на големини на облека. На овој начин ќе ви биде полесно да го изберете вистинското седиште за во автомобил и да избегнете предвремен избор на следното.

• Подобрена заштита од страничен удар

Страничниот судир е едно од најчестите сценарија за судар*. Затоа i-Size, како прва безбедносна регулатива за детските седишта за автомобил, бара високо ниво на заштита во случај на страничен удар. Во овој тип на судир, зоната на деформација е многу помала отколку при фронтален или заден судир. Бидејќи возилото има помалку простор да ја апсорбира енергијата при удар, главата на детето е особено ранлива на повреди.

• Задолжителен ISOFIX

i-Size наведува дека детските седишта за автомобил мора да се инсталираат со помош на системот ISOFIX. ISOFIX воспоставува стабилна врска помеѓу телото на детето и седиштето во автомобилот и го намалува ризикот од неправилна инсталација во возилото.

• Хомологација за i-Size автомобили

Детските седишта за автомобили i-Size се хомологни со сите седишта за автомобили i-Size и речиси сите возила опремени со системот ISOFIX. На овој начин ќе биде многу полесно да го пронајдете вистинското седиште за вашето возило. Ќе препознаете дека вашето возило е опремено со седиште i-Size по логото на соодветното седиште или во упатството за употреба на вашето возило. Ако немате хомологирано возило i-Size, мора да ја проверите листата на соодветни возила кај производителот на детското седиште во автомобилот.